Cherries

We have been to

Italy -Rome, Venice, Milan, Como Lake, Bellagio, Florence, Bologna. United Kingdom -The whole Kingdom including scottish land. Belgium France -Paris, Lille, Calais, Metz, Nancy. The Netherland -Amsterdam, Utretcht, Roermond, Mastricht, Rotterdam, Zaans schans, Velondam, keukenhof etc. Chez Republic -Prague. Slovakia -Bratislava. Hungary -Budapest. Austria -Vienna, Salzburg. Switzerland -Basel, Zurich, Interlaken Lake, jungfraujich, geneva, brig, lausanne, Lugano Germany -West and East Germany except Munich. Luxembourg United States of America -San Francisco, Hawaii. Poland -Warsaw and Lodz Spain -Madrid, Cordoba, Seville, Granada, Barcelona Turkey -Istanbul Singapore Russia -st.petersburg and counting...

Adds

Friday 5 September 2008

Entry rindu yang poyo dari aku!

The clock showed 1.51am in the early morning. I still cannot rest my eyes when I was in bed just now. Thus, I woke up and straightaway switched on my laptop. I browsed the oldest entry of my fotopages. Suddenly, I felt like I miss Manchester so much. It only has been five months since we left the UK but it feels like years. I miss our life in there. Well, the things that I miss so much in there are...

I miss the language that I can easily understand.

I miss the variety of English TV channels. Especially my favourite TV series such as, Hollyoaks, Corrie, Jamie at Home, How to look good naked, Colleen Real Women and many more.

I miss our old flat, Birchlane. I cannot find the photos of the flat though! Sigh!

I miss waking up in the early morning to go for work.

I miss shopping in Picadilly, the place that I pass by everyday after work, I love it there, especially when I can buy any brands easily and not as limited as in Belgium, just have your money ready and all is done!I miss buying English magazines and books easily and cheaply! I miss ASDA, the continental shops, the carboot sale every Tuesday at Longsight market.



I miss church, the place that I used to gain my knowledge in English language, I miss my best teacher ever, Miss Clare Bateman, and even though we still keep in touch through emails and messenger but it is not the same.



I miss our previous Volvo S40 car, P674JSR. The car that did a good deeds a lot for us!

I miss the greenish area in the UK, trust me, I never ever found the best greenish area view like in the UK especially the scottish land, since I have been travelling a few places in the Europe.



I miss the English cute cottages ,the castles etc.



I miss everything that was related to us.The first place that we spent as a husband and wife after we got married, Our honeymoon place, and many more.


Truthfully, not to forget I miss Faz and family, who helped us a lot when we were moving to Belgium..Thanks so much k.
(sory Faz letak gambar kat blog..heheheh)

Actually, I am getting bored living in Belgium. I am starting to think that Belgium is a boring country and in fact I still do not feel the eagerness to travel all around in Belgium like I used to feel when I was in the U.K..I miss everything there except the bullshit weather....sigh!!!


p/s - Nevertheless., I still love live in Belgium in terms of "to travel all around Europe", the weather, friends of mine in here. and...err..maybe I will appreciate Belgium after leaving Belgium for good in the future! Ops..I do know that, when in Belgium do as Belgians....But I can't help the "miss feeling" in my heart though..Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat berak and kencing..kikikikiki..

16 comments:

tik said...

kak nurul minat english drama? heheh tik tok minat lansung.. kaku semace jah diorg nih berlakun...

Selalunyea g2 la.. kita akan rindu tmpt yg kita dah biasa.. cthnyea.. kalau tmpt dulu buat gitu n gini.. tmpt baru macam takde benda... tapi lama2 nanti kita akan perase rupanya byk benda hok bulih buat but in different way..

hahah la nih apa yg tik rindu.. masa lepas kawin takde anak lg....duduk kat apartment kecik... aman tenteram jah.. hahahah bukan tak best ada anak... best sgt..

Hmmm kalau kak nurul nak pergi tmpt yg menghijau... bleh melawat austria.. tmpt yg tik pergi dulu salzburgh .. cantik sgt... kak nurul pernah tgh tak citer sound of music... cito dlm thn 1965.. tik pergi maso 2005.. still exactly macam film tuh.. tok berubah pung.. dgn mountain yg menghijau... lawa..

Anonymous said...

faz lalu birchlane pun slalu je teringat kak nurul. Takpa, bulan posa ni mmg syahdu sket..macam2 teringat. Air tebu teringat, air kelapa teringat..wekeke. Eh, ni gambar faz mase zaman gemuks dulu..adoi, malunyeeeee..huhu

Natrah &Helmi said...

itulah, kadang2 aku pun rasa boring duk belgium..ada macam2 bahasa yg xfhm:french,dutch,german;kat belgium tak banyak tmpt menarik, weather gloomy je; malaysian community agak kecil;buku 80% dutch-kat gent, org agak pelik mostly bcoz tak fhm apa dia ckp etc..etc..

but in one way, that makes belgium unique i guess..boleh belajr other language than english, located in the middle-senang nak gi berjln ke negara europe yg lain; weather sejuk2 manja gitu, org malaysia umpama keluarga sendiri dan macam2 lg..

been to Wisconsin, US..missed that place..very opposite from Belgium..however I know when I go back I will definitely miss this unique Belgium too..

Cheers Nurul

missselfridge said...

tik..sgt minat film sounds of music.and sgt rindu kehijauna tu.byk tmpt yg kak nurul lawat kat europe ni ada ijau tp tak sama ngn scotland ..austria may b kan?hehhe..sgt akan p austria insylh bulan 3 ni..amin..hehehe

faz...sgt la..teringt zaman2 duk p lepak umah faz..mana ada gemuk..kiut je..kakkaa

natrah..tu ar aku dh bosan la duk sini..aku takde niat pung nk melawat tmpt2 kat belgium skng..unik ke?mayb la..tp lama2 aku persan belgium ni identiti campuran dutch, deutch and french,,apa ntah identiti sendiri dia..tp aku setuju nk jalan europe sng! Tang language tu mmg best la tau diff language esp french tp sometimes klu dh sampai menyusahkan bila nk berkomunikasi aku rasa meluat..hehehe ..nway takpa esok2 mesti aku rindu belgium..

ima said...

Nurul,sensitip betul kan time ramadhan ni. ehhee kat mencester dulu dok mana. i spent my degree years there, mmg best kan? apa nama shopping mall yg besor tu, trafford park ke apa ke??

missselfridge said...

ima..longsight..ada dua arndale and triangle..tp triangle tu besala..mahai sgt ala..heheh so arndale la my choice..trafford park tu ye gak p kat old trafford..ni kat city centre betul2 ni..hehehe

Helina said...

aku pun rindu gak UK... nnt ank aku besar aku nak visit sana tunjuk dia spital dia di lahirkn hehehe

nak ke dia? aku sorang2 je yg feeling tgk nnt dia tak de perasaan pun ...

missselfridge said...

helen..aku rasa ko kena bwk dia p..hehehe

niza said...

Nurul.. Sabar yer banyak2.. Tak kenal maka tak cinta.. niza pun rindu sgtt novel2 english, magazine2, tv channel english, duk sini jrg practice english.. huhu.. but nnti kalau blaja french language, mesti enjoy. yg kelakar bila nk pronounce word english pun dh terpronounce mcm french.. bila nk cakap pun kena pk 2 kali, tkt tercampur dgn french. huhu..

dkt UK nurul keje ek? Belgium pun xleh keje ker? huhu.. sama cam sini.. mula2 mati kutu tp lama2 Ok la kan..

missselfridge said...

sgt keje kat uk.mcm2 keje gakla pernah wat..sini mmg takleh keje..tu yg buhsan tu..

Red,Gold n Green said...

aku miss kat Muar...hahhahahaha

missselfridge said...

aret..wat la entry muar..ok pe..hehhee

AsLiNa said...

nurul, sayunye aku baca..
gambar kat scotland tu yg kita pergi sama2 itu hari kan?..

missselfridge said...

as..sgt la..ko mana menyepi..??

SNS said...

sgt setuju!!!!!! UK sgt best... aku tahun kedua di sini berazam cover UK ja...no europe kot. dulu aku selalu ingat UK sgt bosan n sgt tak best. sgt best sgt best. tapi mesia tetap di hati...

missselfridge said...

belle..aku nasib dh cover almost tmpt sana..except cardiff wales..tp countryside dia sume aku dh p la..baik p..europe takde countryside cetu,..huhuuhh