Cherries

We have been to

Italy -Rome, Venice, Milan, Como Lake, Bellagio, Florence, Bologna. United Kingdom -The whole Kingdom including scottish land. Belgium France -Paris, Lille, Calais, Metz, Nancy. The Netherland -Amsterdam, Utretcht, Roermond, Mastricht, Rotterdam, Zaans schans, Velondam, keukenhof etc. Chez Republic -Prague. Slovakia -Bratislava. Hungary -Budapest. Austria -Vienna, Salzburg. Switzerland -Basel, Zurich, Interlaken Lake, jungfraujich, geneva, brig, lausanne, Lugano Germany -West and East Germany except Munich. Luxembourg United States of America -San Francisco, Hawaii. Poland -Warsaw and Lodz Spain -Madrid, Cordoba, Seville, Granada, Barcelona Turkey -Istanbul Singapore Russia -st.petersburg and counting...

Adds

Wednesday 3 June 2009

Tua mengejar..

Aku duk belek majalah tadi..pasal health and living. Hmm..tetiba satu artikel ni macam wake up call lak untuk aku. Kalau di kira-kira lagi 9 tahun je aku akan masuk 40 an..Seram ye macam dah tua je.Kalau kata age tu hanya number, memang denial stage la.age tu la yang menunjukkan betapa kubur dah kata mari mari mari..umah kata pi gi daa..dengan umur la menunjukkan garis 2 tua yang sampai satu tahap krim kecantikan pun dah tak mampu nak tutup garis ketuaan. Dan umur jugak la yang menunjukkan kulit dan badan kita kerepot sana sini..susah hati..tapi itula, itulah hakikat yang memang takleh lari. memang tua mengejar. Anak baru nak masuk satu ni. Kalau ikut calculation aku, masa umur aku 40 anak sulung baru 9 tahun..kalau aku 50 dia baru 19 tahun..tu tak kira anak2 yang lain..mak ai maknanya dah pencen pun kena tanggung anak2 belajar lagi.patutnya dah pencen leh la berpoya poyaan..hmmm..sadis tul. Nampaknya before umur 35 tahun aku kena cergas..nak anak sekurang-kurangnya 3 orang. target 4 orang.

Rumah seme kami takde lagi..Apa yang ada kat sini sekarang tu la yg kami ada..kebanyakan orang dah settle down pada umur 30 an..haiyoo..debar2..

Tua mengejar..fuh..tapi apapun aku bersyukur, target sebelum balik mesia for good kami nak melawat dan jajah benua europe sebanyak mungkin. Tipu la kalu aku kata seme tempat kat europe ni sama..tak sama okay..kena pi tempat2 menarik..tengok tamadun manusia .Salah satu senarai kesyukuran aku bila pindah ke belgium adalah senang nak jalan2 kesana sini..kalau duduk manchester dulu nak pi paris pun pikir berkali2..macam heaven gila la dapat keluar ke paris..sekarang nak ke paris 3 jam leh sampai dengan bas.tambang lak 30 euro je return..kalau train lagi la..high speed train sejam stgh je dari sini..kalu book awal 60 euro leh dapat return.Holland pun sama..20 minit je kami jejakk kaki kat holland..germany 50 minit..dekat kan? Hmm..kira kena gunakan la peluang ni..gain pengalaman seme..Syukur la walau pun aku tumpang tuah Am je kan..kalau harap aku tak sampai la sini..

Apapun tua mengejar..amatlah menakutkan..So sebelum sakit lutut..sakit belakang..mata rabun..baik aku hayati kurniaan tuhan ni..tetiba lak terenung masa depan dan masa akan datang sebelum masuk 7 kaki bawah tanah..isk..seram.

4 comments:

Zara in Germany said...

aku pun takde apa nurul...keta ke..umah ke...seme takde...kdg2 tensen dgn org, anak 10, keta 3, umah 2 (ok ni aku acah je, tp mungkin ada, aku tatau)and aku terpaksa studi ni utk senang aku n anak2 aku...aku tanak tua tgk depa susah....tak abih2....habuan masing2...so nak tanak ikut pace masing2....tp jgn lambat sgt, sbb nt tua...bru nak rasa..susah beb hahahah

Nurul said...

zek..aku setuju..teman am duk pulun phd ni pun aku kadang2 tensen..rasa mcm dh lewat je nk settle down..tu la bak akta ko rezeki masing2..apapun aku doakan before 40 aku lengkap apa yg aku patut ada..umah..kete..anak2..dan by umur 50 aku nak relax n goyang kaki and sopink ngn anak2 aku..or mayb travel sometimes kalau ada duit..amin yarabbal alaminnnnn

UmmiNor said...

nurul,

condition kita cam terbalik plak hehe...
Alhamdulillah dah ada beli umah, dah ada keta. dah keje tetap kat gomen n dah ada 3 penyeri rumahtangga...and dlm kepala otak nnt dah pencen aku nak gi mekah n travel around the world(dulu pergi paris tak puas jalan lg hehehe). nampak tak the situation.....so apepun kita, kat mana pun kita right now, tuhan dah atur n ada kelebihan masing2..kita takleh dapat semua yg kita nak at the same time...so bersyukur apa yg ade..sama la Noor pun menumpang tuah anak2 dan suami....take care ya!!!

Nurul said...

nor..a'a la condition kita terbalik..waw nor dah lengkap la seme..huhuhuh..tu la harap2 apa yg kit adpt ni yg terbaik..sgt la tumpang tuah je..