Cherries

We have been to

Italy -Rome, Venice, Milan, Como Lake, Bellagio, Florence, Bologna. United Kingdom -The whole Kingdom including scottish land. Belgium France -Paris, Lille, Calais, Metz, Nancy. The Netherland -Amsterdam, Utretcht, Roermond, Mastricht, Rotterdam, Zaans schans, Velondam, keukenhof etc. Chez Republic -Prague. Slovakia -Bratislava. Hungary -Budapest. Austria -Vienna, Salzburg. Switzerland -Basel, Zurich, Interlaken Lake, jungfraujich, geneva, brig, lausanne, Lugano Germany -West and East Germany except Munich. Luxembourg United States of America -San Francisco, Hawaii. Poland -Warsaw and Lodz Spain -Madrid, Cordoba, Seville, Granada, Barcelona Turkey -Istanbul Singapore Russia -st.petersburg and counting...

Adds

Thursday 15 October 2009

The day I was born on 13th October..




13th October is my birthday. This year we did not celebrate it since we have a baby that demands our extra attention. Many factors need to be taken into acount before planning everything. In example, we thought about having a candle light dinner outside but how romantic it would be when Haris must sleep at 7.30 pm. If not he will grumpy and cranky. Moreover, with the cold and chill weather, it is not suitable to bring Haris out in the evening.

Am did suggest to have a quite meal instead at home, but it is impossible with less time to cook a special meals, plus he came back from University very late in the evening. So, it ended up he just gave me a bouquet of red roses. The gift is as my previous entry. A netbook.

I thought that is all. Nothing special left. But, I was wrong. Am booked me another session for massage and facial for this coming Saturday. He knows how I love my massage and spa session that much before. Before in this context is, a week after raya. I went there for my first session as a post natal treatment. It was so good and how I wish the session would never end.

In this entry I want to wish thanks for all the well wishes at my facebook. It really made my day. I was so sad back then on my birthday when I found a small lump at my left breast. I thought I have cancer. I kept thinking and could not shut my eyes. I kept staring at my baby with teary eyes. It so heart wrenching to think he will lost his mum at a very young age. How moron I was at that time. I just about to spell out my will to Am. To take care of Haris and do not get married if Haris still young. Yes, I know I exaggerate thing over here. Hehehe.

So I called my friend Laurence to book me an appointment with my Gynae. A day before making an appointment, I talked to my friend. She said, it is normal and it just a swollen breast nodule or perhaps breast milk nodule. I do not know the right name of it but it did swollen like a big lump. What I need to do is, put something warm on it. So, I did try and it worked amazingly!

So I was glad to know it was not breast cancer after all. Hahahaa..It so tired to kept thinking about illness and the consequences for your loved one.

Nevertheless, I will always put an extra attention about breast care. Even though it does not run in my family gene but it does not give any harms to be taken care of.

13 comments:

UmmiNor said...

hehehe buat surprise je baca entry ni, tp kan kalu kita baru lepas bersalin n bf baby, normal ade lumpa macmm tu, dr panggil breast abcess ke ape tah (hehehe lupa plak..)noor dulu selalu tp bila check balik after 2, 3 weeks dah hilang, lump kat tpt lain plak....dr advise since kita tgh active bf, kalu gi jumpa dr pun depa takle buat ape coz klenjar susu aktif lg...

tp BSE memang kena buat every month esp after period...tc dear..

Ita Shadila said...

ahahha, saspen jer baca.. skali lump sudah ilang.. alhamdulilah

Azlina said...

happy birthday...jgn sedih2 ok..

Anonymous said...

terkejut aku baca nurul..wat saspen jer kan...alhamdulillah tak de apa2...biasalah..kalau aku jadik ko pun akan jer pikir bukan2..mintak dijauhkanlah yer...doakan kesejahteraan kita semua...amin...FID

Nurul said...

noor..hehehe tu la takde pengalaman kan..nak rujuk mak pun jauh.tu yg sangka bukan2..nasib ada zek tlg ckp tu normal..hehee

ita..exagerrate thing ..hehehee

lin..tq..skrg rgh over the moon..hehee

fid..aku pun doakan yg sama utk ko..amin

Nihlah Insyirah said...

happy belated besday kak Nurul, semoga sentiasa berada di bawah rahmatNya. cantiknya bunga, romantik btul abg Am ni kan. Suka baca entry2 akak kat blog ni.

Re:
Aah Nihlah-->wife paklah @ Ana :D..
smlm 15 oktober, genap 5 bln baby Nuha.Nuha kalau masuk tido kul 9 mlm, kul 4.30pg tu mesti bgn menyusu. kalau tido lewat n dah siap2 menyusu, pukul 8pg baru bgnlah.tapi kebiasaannya malam dia tak bgn sgt. waktu tidur nuha x menentu sbb ana x disiplin.ikut suka, bila nengok dia mengantuk baru nak tidokan dia. kalau tak biar jer dia main ngan kakak dia/toys/nengok tv :D..alhamdulillah nuha ni x byk kerenah sgt buat masa ni, beza dgn kakak dia dulu.

Insyirah dulu setiap 2 jam nak menyusu, waktu mlm 2, 3 kali gak dia bgn. Dan tak bleh lewat bg susu or tidurkan dia sbb kalau lmbt jer mesti grumpy n cranky. merajuk dan susah nak pujuk, hihihi.nangis tak igt sampai kami tatau nk pujuk camna dah.

Nihlah Insyirah said...

alamak, sorrylah kak nurul, terover pjg plak komen. bestnya dapat gi massage and facial,jeleslah.

bila akak gi massage & facial, saper jaga haris kak??

Nurul said...

ana..baiknya nuha..tau tak am kalau baby girl dia suka nama nuha..tp kami dh wat perjanjian kalau boy dia bg nama..kalau girl kak nurul bg nama..so tu yg jd haris..harap2 2nd one girl la..kalau girl..sah2 nama hannah or jasmine or sarah..hhehhee..isk kena ada 3 girls la mcm ni..kakakkaa

facial sabtu ni..haris papa dia..hehehe..tp kena susukan kenyang2 sb dia yak nak botol..tu yg payah si haris ni..

bila nak dtg belgium?mai la..

Zara in Germany said...

bagus arr kawan ko tu..wakakaka

Nurul said...

tu ar kawan yg mana ntah..hahaha

Nihlah Insyirah said...

ooo nuha tu ayah dia yg bagi nama :)...

suka nama hannah & jasmine.ok pe kak 3 girl pastu tambah 2 lagi boy kawan haris..so total 6.tapi kena pulunlaa kak..hahaha LOL

kira ok lah tu Abg Am sanggup jaga.Nuha ni fully bf, susah gak nak tinggal kat org..

Skang ni Nuha takde visa lagi, so susah sket nak berjalan.Kalau kami nak ke sana nanti kami ckp k.

Ok, enjoy your massage tomorrow. mesti segar bugar badan.seronoknya.

Elziera said...

Happy belated besday Nurul.. bertambah satu lg angka la erk.. wutever it is u still look young lol.. :P

Bestnya dpt gi massage n facial.. rasa teringin nk buat jugak la plak.. hehehe..

Nurul said...

elziera tq...aritu facial je masage tak ..sb lama la..massage next session ..next mnth la..hehehe