Cherries

We have been to

Italy -Rome, Venice, Milan, Como Lake, Bellagio, Florence, Bologna. United Kingdom -The whole Kingdom including scottish land. Belgium France -Paris, Lille, Calais, Metz, Nancy. The Netherland -Amsterdam, Utretcht, Roermond, Mastricht, Rotterdam, Zaans schans, Velondam, keukenhof etc. Chez Republic -Prague. Slovakia -Bratislava. Hungary -Budapest. Austria -Vienna, Salzburg. Switzerland -Basel, Zurich, Interlaken Lake, jungfraujich, geneva, brig, lausanne, Lugano Germany -West and East Germany except Munich. Luxembourg United States of America -San Francisco, Hawaii. Poland -Warsaw and Lodz Spain -Madrid, Cordoba, Seville, Granada, Barcelona Turkey -Istanbul Singapore Russia -st.petersburg and counting...

Adds

Thursday 5 July 2007

Busy

Mostly my frenzs and my hubby busy ngan master and phd masing-masing..aku tak tau nak busy ngan apa so tak pasal-pasal aku enrolled course NVQ Customer service nya course la kalu kat sini nak keje customer service ke even nak jadi shop assistant diaorang nak qualification ni..aku pun tak paham ngan U.K ni apa yang great sgt tah depa ni..aku tgk tak great mana pun..hehehe..sory la U.K aku tak rasa pun hangpa ni great.Contohnya depa kepoh2 london city sume aku rasa K.L lagi byk skyscrappers sume..masuk town london macam masuk pinggir K.L hehhee.so bercerita pasal NVQ ni byk assignment oleh assessor aku..siap nak evidence lagi sume2 assignment dia..so laki aku pun kutuk la..org wat phd pun tak byk keje mcm aku..hehhe..aku pun jawab la pasrah je la..yang penting aku nak baiki taraf idup chewah mean taraf keje part time aku..nak kasi grade naik sikit supaya aku akan dapat keje lain instead of cleaner yang aku duk wat skng..manager kat placement aku pun dah offer nak reference kan resume aku kat sini in case nak mintak keje kat shop mana2 in fact dia dah janji kalu ada vacancy nak bagi kat aku kat shop tu..bagusla harap2 ada la rezeki aku sb aku suka je jaga shop tu leh jamu mata ngan stock2 baju baru yang sampai..hehehe..kalaulah kat mesia dulu aku tak menghargai keje aku asyik tukar2 keje bila aku tak suka konon nak bettre offer..nak keje shop assistant pun aku tak ingin kat mesia apatah lagi cleaner..tp kat sini aku appreciate keje2 casual macam ni in fact aku tak kisah keje lebih sikit..alhamdulillah aku dpt lagi extra 2-3 jam keje aku..dapatlah tambah income aku nak shopping kat sini..tu je la keje aku ..pk nak shopping n jalan.ye la tak mau pk lain..yang lain aku humban kat laki aku ..tu la tanggungjawab laki..sory my dear..dah nasib u..hhehehe..ok chow....

10 comments:

Anonymous said...

Nurul actually in terms of development diorg tersgt lah maju kedepannyer...thats y ko tgk bangunan dier dah buruk2 n rendah2 jer...ko just imagine bangunan2 tu kebanyakannyer beratus2 tahun umur...yg mana time tu kat malaysia x tau apa yg ada....tapi now kiter ada byk skycrapers sbb teknologi skg canggih...

alamak asal aku cam membela U.K nie....x sepatunyer nie..kekeke

Anonymous said...

a'a tu l gak kata ko..aku tak terpk..sory la u.k..aku slaah anggap..hahahha

Anonymous said...

aku suka je diorang punye bulding lama..even rumah aku skrg ni tangganya berbunyi² ye..takut gak.. tapi bayangkan walaupun beratus tahun masih kukuh..

Anonymous said...

nor ntah mengapa, ada benarnya jugak cakap ko tu, kalo dipanjnagkan umur dan tak kiamat lagi, datang lagi 100 tahun pun bangunan lelama tu diorang preserved, dpt tgk lagi. Kalo kat malaysia UM pun dah ada ura nak pindah ke sepang, nasib baik tak jadi.. gheh gheh gheh.. yang penting modal insan....

Anonymous said...

k nurul.. hheeehe diorg x leh buat bagunan tinggi2 macam kat mesia... huhuhu geology nyea tak sesuai.. tuh bangunan mendatar jea.. bangunan lama, diorg jaga bebetul.. hheheheh cam kat oxford.. bgn tahun 1500++ leh jd asrama student.. hahahaha macam citer harry potter tuh.. dinning hall dia sebenarnyea dinning hall of of the college kat cni.. cantik2 memang cantik... hehehhe memalam seram jea...

Anonymous said...

kerje kat sini memang semua nak experience... dr kerje yg sebest2 ke kerje cleaner.. memula sampai sini... pergi interview jd cleaner pung nak experience... hehehhe memula tuh lurus bendul la.. ckp takde.. lg pung kerja cuci mencuci nih common sense jea... tapi lelama susah sgt nak dpt tipu jea ckp dah ada experience.. bukan depa tahu..... hehehhe.. may be ramai sgt nak kerje kat cni.. org dari EU country dtg dok apply...tuh yg diorg tapis gegila sampai semua kerje nak experience..

Anonymous said...

tik..betul sgt tu..eh tik nnti nk p melawat oxford la..mcm best ja..nnti kita jumpa k..soon..apa2 hal kak nurul bgtau nnti..

Anonymous said...

k nurul meh la.. heheheh.. dah la sekarang nih summer sale... shopping outlet kat bicester sure penuh dgn org.. hari tuh burberry buat clearance sale.. heheh nasib baik pregnant... beli baju pung nanti tak sure muat ke tak ... hahahah...semua org shopping berbakul2.. kita jea sempat sambar scaff jea 4 psg...

Anonymous said...

tik kalu mcm ni kompom dtg n sopink wajib...........

Anonymous said...

alamak nurul, aku pulak yang berdebar, aku tak ada pengalaman ni,mengemas pun tak pandai, susah ni nak bersaing ngan org EU ni, kalo aku kena ikut p sana...